tisdag 16 februari 2010

Utflykt till Kramfors

Idag hade Malin och jag planerat en tripp till metropolen kramfors med shopping och en fika hos Ulrika med Alice. Alice föddes samma dag som Tuva, bara någon timme efter fröken i fråga, och Ulrika och jag delade rum på BB.
Självklart var det jättetrevligt att ses igen, Alice hade växt massor sen sist och Ulrika minskat (något man inte kan säga om varken mig eller Tuva, hon är sparvlik och jag elefantlik....)
Tuva visade sig från sin sämsta sida genom att gallskrika stor del av tiden vi var där.... inte så kul... tom Malin tyckte Tuva var ovanligt skrikig, vilket inte säger lite.
Noomi och Alice låg iaf och sötade sig tillsammans, men Tuva fick inte vara med och sabba stämningen. Ulrika hade en hoppgunga som jag är övertygad om att Tuva skulle gilla om hon hade kunnat samla sig en stund, men icke. Nåja trevligt och god fika.

Sen blev det lite shopping, hittade en hel del fina kläder till Tuva (hur många klänningar behöver en fyramånaders????)  men inget till mig.  Blev även en sväng till dollarstore och brände av ett gäng hundralappar på typ tvättmedel och toapapper. Tuva satt i vagnen med mindre glad min och var så där på gränsen hela tiden. Inte så att man direkt blir på shoppinghumör då.
Efter hemkonsten har skrikfesten kulminerat till ett riktigt party, totalt otröstlig ledsen liten.

Med rosiga kinder och blanka ögon har Tuva blivit runtburen av pappa hela kvällen, men nu har liten däckat, och snart pappa också. Får se om det blir ngn babyrytmik i morgon eftersom tösen inte verkar helt kry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar