onsdag 17 februari 2010

Dagens sånglektion

Kvällen blev lång eftersom Tuva vaknade upp klarvaken framåt halv tolv tiden. Då var det bara bära, vagga och vyssja tills liten somnade i famnen totalt slut.
Sen sov hon bra hela natten för att vakna vid sju tiden, jätteglad, jättepigg och väldigt pratsugen.

Bestämde att det fick bli babyrytmik idag eftersom fröken var så pigg, trots att jag kände mig ganska urvattnad och dessutom rätt snuvig.
Tuva gillar verkligen rytmiken, mest att titta på andra bebisar och få chansen att stå och lägga av delfintjut. Det är grejer det!!!

Här sitter Tuva och väntar på att jag ska plåga in henne i overallen, modernt tortyredskap....


Efteråt så gick vi ett gäng ner till Westerlunds och åt lunch, mkt trevligt. Tuva sov hela vägen dit (typ fem min) sen vaken vaken vaken. Andrea förbarmade sig över mig och hade Tuva en stund, tack! Kanske lärde sig fröken lite tyska också.

Igår tyckte jag mig känna lite vassa kanter i munnen, men K var tveksam. Idag kände Malin efter och precis på samma ställe sa hon att det var lite vasst. Kanske är det därför liten har varit så skrikig och orolig senaste dagarna?? Skulle ju iaf kunna förklara en del. Vi får väl se om det dyker upp några små tänder snart.

2 kommentarer:

  1. Akta så hon inte biter av dig fingrarna
    mapa

    SvaraRadera
  2. Se där bissingar på gång =)
    Vi tänkte gå på rytmiken men om sanningen ska fram så var mamma malin för lat :(

    Nya tagtill vecka och tänk om vädret kunde vända till någt bättre.
    Vi är super nöjd med korten läntar tills vi kan sätta upp dom i huset nu =)

    SvaraRadera