tisdag 23 mars 2010

Tuva bloggar

Idag är det jag, Tuva som bloggar. Mamma är upptagen med annat så jag tog saken i egna händer (nu när jag vet att jag HAR händer)
Morgonen började med att efter ha ätit mammamjölk x massor så blev jag helt plötsligt upplyft ur sängen och istoppad massa kläder OCH den elaka overallen på det. Illa. Sen rusades det fram och tillbaka och jag hörde oj oj bråttom bråttom...
Sen var vi helt plötsligt på gymmet igen och då fick jag vara vikt ibland. Precis som det vore något, jag väger ju faktiskt bara 6kgplusnånting...
Efter gymmandet blev jag jättetrött såklart och anordnade en liten skrikfestival.
När jag vaknade nästa gång var vi inomhus och overallen skulle av igen. Hörde något om att det var så vacker ute. bla bla..




Hungrig blev jag (vem blir inte det efter ett pass på gymmet) så jag skrek så att mamma svettades. Det fungerade och jag fick massa gott.





Efter maten fick jag sitta i Malins knä med Noomi. Det var jättekul. Men sen började hon slicka mig i håret vilket jag tyckte var lite konstigt. Men Noomi är ju en skön tjej så ok då.
Får fixa frissan sen.
Har lite minnesluckor här, vaknade upp ute på en altan och fick prata med Jacob, och han är ju en snygg kille så jag pratade på, högt.

Lite oklart igen men hemma så skrattade jag åt Wilma, och fick sen äta igen. Mamma trodde på fullt allvar att jag skulle äta morotspuré och katrinplommonpuré, så jag låssades lite och körde sen prutta-med-munnen. Jättekul!

Nej nu ska jag nog låta lite och sen däcka i sängen en stund.

/Tuva

1 kommentar:

  1. Tuva det är bra med händer, då går det lättare
    att skriva och rita
    Mo

    SvaraRadera