onsdag 3 mars 2010

Elefantbalans och sång

Veckans aktiviteter rullar på med rasande fart. Igår var det ett nytt pass på gymmet, denna gång en modifierad variant av body-balance. Låg faktiskt rätt länge i sängen och funderade på ursäkter för att slippa gå, men kom iväg tillslut, och glad är jag för det, även om jag idag är rätt stel. Body Balance låter ju urtjusigt, men jag kände mig mest som en balanserande elefant med ryggskott.
Tuva verkade iaf ha rätt roligt rätt länge, men tillslut var hon tvungen att skrika lite.
Efter passet blev det lunch med Malin, Olivia, Andrea och Jakob.
Som alltid otroligt trevligt.

När vi kom hem var Tuva så övertrött att hon bara skrek och var rätt otröstlig.
La mig med henne i våran säng och hon fick mys-snutta lite,
och rätt var det var så darrade underläppen och liten sov djupt.
Skönt för henne och mina öron.

Dagens aktivitet var sång. "Klappa klappa liten fot..." Fröken ville mest stå hela tiden och orkade nästan hela tiden utan sammanbrott, men tillslut så tog tröttheten över och skrikfesten var ett faktum.
Sen däckade hon i vagnen och sov rätt länge (för att vara Tuva) medans ett gäng mammor fikade tillsammans.



Nu hemma så slappar Tuva i soffan, pillar lite med sina leksaker, jollrar och är på allmänt gott humör.
Härligt!

4 kommentarer:

  1. Ja, ja det sägs att man ska lita ut en generation
    i taget.
    Undrar om du har börjat nerifrån
    Kram
    Ma

    SvaraRadera
  2. Glömde ett s i (slita) ut.
    Kanske lika impulsiv som lilla damen
    Ma

    SvaraRadera
  3. Gud vilket vacker bild på mig.
    Hoppas det är någon modelljägare som läser din blogg *asg*

    SvaraRadera
  4. Kan tänka mig när mamma Towe gör dom fina Body Balance övningarna,händerna i golvet ett ben upp!!!Tuva vart förstås rädd när hon såg mamma gör dessa övningar ..inte van,men hon lär sig nog se när mamma "gympar" eftersom det kommer bli mammas nya LIV!!!
    kram lillskruttan från oss
    Eva

    SvaraRadera