onsdag 12 december 2012

WWF

Världsnaturfonden eller WWF (world wildlife fund) som den heter, skulle säkert bli glad när de idag kunde skåda både en panda och en kanin(?) leva tätt ihop.


Pandan var lite mer svårflörtad dock, men vad jag vet så är ju pandor ganska tillbakadragna djur som mest käkar bambu hela dagarna. Dessutom så är de brunstiga väldigt kort tid, typ två-tre dagar och då är de så upptagna med att käka bambu så det blir inga småpandor gjorda. Kanske inte så konstigt att de är utrotningshotade.

Tuva var iaf glad när hon fick vara kanin. Såklart.

Idag var vi på besök på öppna förskolan i ekholmen igen, himla trevligt ställe.
Vi tog med oss Maria och Maja, och det var omtyckt av de båda. 


Förutom att Max tappade bort mig en ggn och blev jätte-jätte arg och ledsen, han slog på mig och skrek. Han tyckte uppenbarligen att jag hade försvunnit ifrån honom. Sen att jag inte flyttat mig en meter, det räknades inte. Mamma dum. Punkt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar